Teaterhuset Filuren rykker tættere på publikum

For at blive klogere på børne- og unge-publikummet har Filuren sat gang i et stort  publikumsundersøgende projekt, der har til formål at undersøge, hvad god kommunikation direkte til børn og unge er.

Teaterhuset indbyder således børn og unge til at være med i et børne- & unge-panel, der skal hjælpe med at udforske og lege sig frem til nye kommunikationsformer mellem teater og børn.

Projekt 'Den dobbelte kommunikation', der gennem løber gennem hele sæson 2019/20, er støttet af APPLAUS, Kulturministeriet, JP-fonden, EP’s biblioteksfond samt Aarhus Kommune og er et samarbejde mellem Filuren i Aarhus, Teater Hund i København og Clarissa Meister-Petersen, stifter af den nu lukkede teaterpædagogiske teaterforening Filiorum.

Teaterhuset skriver i en pressemeddelelse, at man ønsker at kommunikere tilbuddene direkte til børnene, samtidig med at projektet skal inddrage andre medspillere med fokus på børns kulturtilbud.

'Vi er så glade for at have DR Ramasjang, DR ULTRA, Nationalmuseet og Vizlab, som gør sig i apps og virtual reality, med om bord. Sammen med børne- & unge-panelet ønsker vi at komme frem til måske ikke bare et, men flere bud på, hvordan vi bedst arbejder med kommunikationen direkte til børn og unge',  lyder det fra Filurens leder, Ditte Felding. 

Teaterhuset Filuren har som lille storbyteater i Aarhus udover egne forestillinger og gæstespil også en kulturskole for teater og dans, dramapædagogiske forløb for skoleelever og lærere, ungdomsuddannelsen HF-Stage og SGK-talentprogram - et flerårigt forløb for unge, der vil prøve kræfter med scenekunst.

Se mere på hjemmesiden: https://filuren.dk

(Billedet: Et panel med børn og unge skal være en del af et nyt publikumsundersøgende projekt omkring kommunikationen mellem teater og børn. Foto: Teaterhuset Filuren)