
Plakaten til Aprilfestival 2018 er fundet

Schannie Wridt blev vinder af den plakatkonkurrence, som Syddjurs Kommune har afholdt i forbindelse med sit kommende værtsskab for Aprilfestival - teater for små og store 2018.
Multimediedesigner Schannie Wridt, der til daglig studerer Visual Fashion Communication på VIA i Aarhus, modtager en præmie på 8.000 kr. for sin plakat, der kommer til at udgøre grundstenen i den visuelle markedsføring af den store teaterfestival for børn og unge i Syddjurs Kommune 15.-22. april 2018.
Der blev indleveret 98 bud på teaterfestivalens plakat, og bedømmelsesudvalget, som bestod af repræsentanter fra Syddjurs Kommunes Billedkunstråd, repræsentanter fra kulturafdelingen og medarbejdere fra arrangørerne fra Teatercentrum, var meget imponerede over de mange gode forslag.
Efter en grundig gennemgang indstillede bedømmelsesudvalget to plakater til Udvalget for Plan, udvikling og kultur, som traf den endelige beslutning om vinderplakaten 27. september.
'Den valgte plakat sprang i øjnene! Den fortæller umiddelbart historien om Syddjurs Kommune som værtskommune for teaterfestivalen. Den rummer mange kreative anvendelsesmuligheder, som kan komme i spil i forbindelse med festivalen', lyder det fra Kirstine Bille, formand for Udvalget for Plan, udvikling og kultur.
Hun tilføjer med et glimt i øjet: 'Bl.a. er jeg da sikker på, at det er Nationalpark Mols Bjerge vi har i baggrunden'.
Nu går arbejdet med festivalens markedsføring for alvor i gang, og hele projektgruppen bag Aprilfestival 2018 ser frem til at videreudvikle på festivalens visuelle identitet. Plakatens design og grafiske elementer skal bruges på tværs af de mange medier og kommunikationskanaler, som Aprilfestivalen benytter sig af, samt på billetter, program og merchandise.
Man kan læse mere om festivalen på www.aprilfestival.dk og følge med i arbejdet med festivalen, som uden tvivl bliver den største enkeltstående kulturelle event i Syddjurs Kommunes historie på Facebooksiden 'Aprilfestival - teater for små og store'.
(Billedet: Vinderplakaten, der nu skal være hovedhjørnesten i markedsføringen af Aprilfestival 2018 i Syddjurs. Plakatdesign: Schannie Wridt)
FLERE NOTER | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Flere navne til Limfjordsteatrets Thy-hold

ILT Festival holder fast

CPH STAGE klar til 2021-festival

'Den unge Elias' lidelser'

Restaureringen af Hofteatret går i gang

Aalborg Teater med ny gratis digital forestilling

Dansehallerne rykker ind på Copenhagen Contemporary

Uvishedens teaterliv

'Et hul i branchen'

Mere gratis online-teater for børn

Gratis online-teater fra Opgang2 Turneteater

Noget om unges forhold til scenekunst

Heksejagt på Djursland

'Nye begyndelser for fællesskaber'

'Alice i Eventyrland' vises gratis online i to uger

Fredericias nye musicalteater får stor statslig håndsrækning

Arbejdslegater, projekttilskud og huskunstnerordning

Et godt tilbud fra HamletScenen

Det Kgl. Teater søger børn til børnemusical

Småbørnsteater og læringsprojekter i Kina

Fra Teater til Kiosk

Nu lægges der program for Aprilfestival 2021

Der er valgt nominerede til Teaterpokalen

Dansk Teater ansætter seniorpolitisk rådgiver

PASSAGE Festival bag internationale ungdomsprojekter

Udklækning af fremtidens publikumsudviklere

Årets Reumert flytter til Odense

Aalborg Teater med ny gratis online-premiere

Succes med digital opera til unge

Garvet teaterpar skal stå for Limfjordsteatrets aktiviteter i Thy

Det Kgl. Teater skaber stort oplevelsesunivers

Slæbesilds-planlægning

Særlige arbejdslegater til corona-ramte kunstnere
Hvidovre Teaterfestival forsøger igen

Aprilfestival med tre scenarier

Fredericia får atter et musicalteater

Marionet Teatret har sikret sommerens forestillinger

Limfjordsteatret rykker ind i Thy

Online klimafestival fra Aveny-T 18.-29. januar

Festival for ung scenekunst på Fyn skubbes
